Testimonials

Op deze plek kun je verhalen van derden lezen over hoe de Stichting een verschil probeert te maken in het onderwijs in Peru.

Anja_edited.jpg

Anja Eppingbroek, docent basisschool

Een impressie van de workshopdag met het thema: het versterken van het zelfvertrouwen op de school: I.E.51501 Urpay .

Op dinsdag 26 april jl. was ik aanwezig bij de training voor docenten met als thema sociaal-emotionele vaardigheidslessen. Op een prettige en ontspannen manier werden meerdere didactische werkvormen geoefend die door de docenten direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Andrea gaf inzicht in het laten herkennen van talenten en krachten, inzicht in eigen emoties, gedrag en gedachten, inzicht in  hoe het zelfrespect en welzijn van de leerlingen vergroot kan worden. De training was zorgvuldig voorbereid en alle informatie werd enthousiast ontvangen door de docenten. Ze stonden open voor nieuwe ideeën en aan het eind van de dag ging iedereen blij en vol inspiratie naar huis, uitziend naar het vervolg van deze training voor docenten én ook uitziend naar de sociale vaardigheidslessen voor de leerlingen. Deze lessen gaan er zeker voor zorgen dat de kinderen hun eigen verhaal kwijt kunnen en door dit te delen met elkaar zal er meer zelfrespect ontstaan, verbinding en respect voor elkaar.
Een prachtig doel van dit mooie en erg belangrijke  project.

Rossana_edited.jpg

Rossana Tesei, secretaris van de Peruaanse stichting

Andreita... ik heb je vergezeld met de tweede workshop met docenten in de school van de gemeente Urpay, ik vond het een mooie ervaring voor mezelf... ik zag tijdens de workshop je brede ervaring en professionele niveau, het werken met verschillende werkvormen en de deelname van de leraren was zeer actief en participatief, gefeliciteerd, ik wens je veel succes met de plannen van het project... groeten Rossana.

GettyImages-145680711_edited.png

juf Marianela Quispe, leerkracht van groep 3 in Chacachimpa

Juf Marianela vertelt hieronder in de video haar ervaring met het project:

Dit is juf Marianela uit Chacachimpa. Na de eerste workshop en het klassenbezoek was ze zó enthousiast dat ze hier graag over wilde vertellen. (voor geluid de geluidsknop aanzetten)